Végleg leállhatnak a nyírbátori és a csengeri vonatok
A MÁV-csoport honlapján a napokban jelent meg a pályázati felhívás a „Vasúti jármű helyett közúti jármű alkalmazása a 113 Nyíregyháza–Nyírbátor és a 114 Mátészalka–Csenger vasútvonalakon” tárgyú beszerzéshez. A keretösszeg ötvenmillió forint, ebből az érintett vonalakon a vasúti személyszállítási közszolgáltatást közúti jármű alkalmazásával kívánja biztosítani a MÁV-Start Zrt. a decemberben életbe lépő új menetrendtől.
Az intézkedés okairól és a vonatok újraindításának tervezett időpontjáról megkérdeztük a vasúttársaság kommunikációs igazgatóságát; amint megérkeznek a válaszok, frissítjük cikkünket.
A Nyíregyháza környéki vonalak erősen megszenvedték az elmúlt bő évtized mellékvonal-bezárásait: nincs már forgalom Tiszalök-Ohat-Pusztakócs és Nagykálló-Nyíradony között, megszűnt a vonatközlekedés a Nyírvidéki Kisvasút mindkét szárnyvonalán.
